REKLAMA

Tlen

WIADOMOŚCI \ ZWOLEŃ

VI Ogólnopolski Andrzejkowy Konkurs Tańca o Grand Prix Burmistrza Zwolenia 2024

16 listopada (sobota) w hali sportowej Zespołu Szkół Rolniczo - Technicznych w Zwoleniu, ul. Sienkiewicza odbył się VI Ogólnopolski Andrzejkowy Konkurs Tańca o Grand Prix Burmistrza Zwolenia 2024.

Fotoreportaż foto: Adam Dziedzic / Obiektywnie.info.pl
Organizator: Dom Kultury w Zwoleniu
Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Burmistrz Zwolenia Arkadiusz Sulima oraz Starosta Zwoleński Andrzej Skorek 
Partner wydarzenia: ZSRT w Zwoleniu
Partnerem strategicznym konkursu była Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy Urzędzie Miejskim w Zwoleniu. 
Patronat medialnyObiektywnie.info.pl , Radio Eska
Pomysłodawca i koordynator wydarzeniaAneta Adamiec instruktorka tańca DK

VI Ogólnopolski Andrzejkowy Konkurs Tańca o Grand Prix Burmistrza Zwolenia 2024 rozpoczął się od powitania gości przez Natalię Annę Wieczerzyńską, dyrektor Domu Kultury w Zwoleniu. Następnie, o otwarcie konkursu poproszono Arkadiusza Sulimę, burmistrza miasta. Konkurs prowadził Wojciech Szymański, dziennikarz, konferansjer i prezenter radiowy, długoletni współpracownik Radia ESKA w Radomiu.

Najlepszy zespół został uhonorowany Nagrodą Grand Prix, którą ufundował Arkadiusz Sulima Burmistrz Zwolenia. Jury przyznało także specjalną nagrodę – "maskotkę konkursu, Andrzejka", zapewnioną przez Natalię Annę Wieczerzyńską Dyrektora Domu Kultury w Zwoleniu. Dodatkowe nagrody zostały ufundowane przez Grzegorza Molendowskiego Zastępcę Burmistrza Zwolenia oraz Andrzeja Skorka Starostę Zwoleńskiego.

W tym roku, podczas konkursu tanecznego, zespoły miały możliwość zaprezentowania swoich umiejętności tanecznych w formacjach, duetach oraz jako soliści, które były wysoko oceniane przez profesjonalne jury w różnych kategoriach.
Performing Art.KL I-III - soliści z własną muzyką, duety z własną muzyką, formacje.
Performing Art.KL IV-VI - soliści z własną muzyką, duety z własną muzyką, formacje.
Performing Art.KL VII, VIII i szkoły ponadpodstawowe - soliści z własną muzyką, duety z własną muzyką, formacje.
Prezentacje taneczne w kategorii Inne Formy dla KL. VII, VIII i szkoły ponadpodstawowe - soliści z własną muzyką, duety z własną muzyką, formacje.
Inne Formy dla KL. I, III - duety z własną muzyką, formacje; dla KL.IV-VI, VII, VIII i szkoły ponadpodstawowe.
Formacje Inne Formy ART dla Kl I-III, IV-VI oraz VII, VIII i szkoły ponadpodstawowe.
Prezentacje taneczne w kategorii Street Dance.
Street Dance - soliści, finaliści soliści z muzyką organizatora Hip-Hop dla Kl. I-III, duety I-III, formacje I-III, dla kl.IV-VI soliści, duety i formacje dla Kl. VII-VIII oraz szkoły ponadpodstawowe.

W VI Ogólnopolskim Andrzejkowym Konkursie Tańca o Grand Prix Burmistrza Zwolenia w 2024 roku wzięło udział ponad 500 tancerzy.
W konkursie uczestniczyli reprezentanci z Radomia, Chełma, Mińska Mazowieckiego, Białobrzegów, Sandomierza, Puław, Dęblina, Piotrkowa Trybunalskiego, Brodnicy, Łazów, Mełgiewa, Lipska, Modliborzyc oraz Zwolenia.

Grand Prix VI Ogólnopolskiego Andrzejkowego Konkursu Tańca zdobyły zespoły Arabesqua i Etiuda z Młodzieżowy Dom Kultury w Radomiu, który przygotowała Pani Małgorzata Dzbuk

Jury skład VI Ogólnopolskiego Andrzejkowego Konkursu Tańca o Grand Prix Burmistrza Zwolenia 2024: przewodniczący to Łukasz "Ufo" Łukomski, a członkowie to Daniel Szewczyk i Marta Dąbkowska-Kwaśniak.

Łukasz "Ufo" Łukomski, rodowity radomianin, jest tancerzem, instruktorem, sędzią i miłośnikiem kultury hip-hop. Jest współzałożycielem szkoły tańca KOSMOS w Białobrzegach. Swoją przygodę z tańcem rozpoczął w radomskim klubie Akant na początku lat 90. Od 1995 roku specjalizuje się w stylu popping. "Ufo" uczestniczył w licznych bitwach tanecznych, zdobył doświadczenie jako sędzia, kształcił się u wybitnych tancerzy z Polski, Francji, USA i Niemiec, a także sam prowadzi warsztaty w renomowanych szkołach tańca w Polsce. Oceniając solowe występy, kładzie nacisk na muzykalność, groove i kreatywny freestyle. W przypadku formacji ceni sobie pomysłowość, choreografię dostosowaną do umiejętności tancerzy oraz oryginalne wykorzystanie podstaw stylu.

Daniel Szewczyk -Taniec traktuje jako praktykę holistyczną, wiążącą codzienność i ruch, w szerokim jego rozumieniu, w jedność. Tym samym inspiracja codziennością w tańcu na scenie staje się dla niego tematem do poszukiwań, szczególnie ze względu na odrealnione warunki panujące na scenie, które rozumie poprzez możliwość dowolnej adaptacji światła, scenografii, języka ruchu czyli dowolne zarządzanie warunkami scenicznymi. Abstrakcyjność zawarta w prezentacjach scenicznych prowokuje u niego pytanie o relacyjność zawartą w tańcu. Traktuje ją jako intymne spotkanie tancerza z własnym językiem ruchowym, ciałem, sytuacją. 
Aspekt performatywny nabrał istoty w trakcie studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim podczas nauki na kierunku - Wiedza o teatrze ze specjalnością Performance Studies. Poznając historię i współczesność teatru uczy się wchodzić w polemikę z pamięcią, które niosą poprzez odnajdywanie archetypicznych relacji. Wpływową rolę w podejmowaniu płynności relacji odgrywa teatr Queer, a szczególnie Teatr Nowy Proxima, w którym przez trzy sezony grał w spektaklach Drag Queen. Była to scena wchodząca w śmiałą polemikę z teraźniejszością i realiami, podważając to co znane i oczywiste. W poszukiwaniu otwarcia na to co nieznane, lub nieoczywiste, odnalazł się w Nowym Jorku, gdzie multikulturowość i język ruchowy, zupełnie obce europejskim przyzwyczajeniom, stały się kolejnym elementem inspirującym do poszukiwań w tańcu, własnych - europejskich korzeni poprzez konfrontację ich z innymi kulturami. Relacyjność, intymność, poszukiwania kulturowe odnajduje w praktyce kontakt improwizacji, którą zgłębia poprzez ścieżkę Queer zaproponowaną przez Anya Cloud podczas XXV festiwalu CI FLOW. 
Techniczne zaplecze tańca zawdzięcza ukończonej przez niego uczelni w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku aktor teatru tańca. Udało mu się tam spotkać z historią polski poprzez praktykę bodily immersive technique, prowadzoną przez Jacka Łumińskiego, która oparta jest na tradycyjnych tańcach polskich i żydowskich, konfrontując je z modernistycznymi i współczesnymi ideami panującymi w tańcu. Element performatywny, rozumiany w sposób happeningowy, czyli ciągłego wydarzania się tańca na nowo wprowadziła Ilona Trybuła, poprzez dwu-letnią praktykę improwizacji korzystając z opracowanych przez nią metod, jak również przez założycieli Judson Dance Theater.

Marta Dąbkowska-Kwaśniak zaczęła tańczyć w wieku 6 lat, stawiając pierwsze kroki w Puławskim Domu Chemika. W wieku 9 lat podjęła naukę w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Warszawie, którą ukończyła w 2005 roku z dyplomem tancerza baletowego. Od tego czasu jest zatrudniona w Balecie Opery Nova w Bydgoszczy na stanowisku Koryfej, gdzie tańczy już 17 lat. W swojej karierze wykonała wiele solowych ról, w tym Królewnę Śnieżkę w "Królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludków", Wróżkę i Siostrę w "Kopciuszku", Księżniczkę Hiszpańską w "Kopciuszku", Rudą Kotkę w "Kocie w butach", Taniec arabski w "Dziadku do Orzechów" oraz Wróżkę w "Śpiącej Królewnie". Współpracuje również jako tancerka z Filharmonią Pomorską. Jest pedagogiem w prywatnych szkołach tańca w Bydgoszczy, a także w Domu Kultury w Nałęczowie, Opolu Lubelskim, Dąbrówce, przedszkolu Montessori w Bydgoszczy i asystentem w prywatnej szkole tańca w Warszawie. Jest także solistką kubańskiego zespołu "Maria Rodriguez".


Opublikowano: 18.11.2024