Sentencją Festiwalu była myśl „Czerpiąc ze źródeł”
Warsztaty Pianistyczne w ramach „Czarnoleskiego Festiwalu Sztuk” zostały stworzone z myślą o innowacyjnym - holistycznym podejściu do zagadnienia rozwoju pianistycznego. W swojej pierwszej edycji pragniemy spojrzeć daleko wstecz, by zobaczyć korzenie polskiej kultury nowożytnej, stąd podtytuł „Czerpiąc ze Źródeł”. Dom Jana Kochanowskiego, jego atmosfera przepełniona poezją daje ogromną porcję natchnienia i twórczej energii.
Fundacji Rzeka EN
W dniu 14 lipca 2019 roku zakończył się 9-dniowy I Czarnoleski Festiwal Sztuk oraz Mistrzowskie Warsztaty Pianistyczne.
Koncert Finałowy odbył się w Kościele pw. Świętej Trójcy w Gródku o godz. 12.00. Wystąpili uczestnicy Mistrzowskich Warsztatów Pianistycznych, Dyrektor Artystyczny - Edward Wolanin oraz Prezes Fundacji Rzeka EN - Natalia Wolanin. Publiczność wypełniła cały kościół po brzegi, a sam koncert przyniósł wiele wzruszeń.
Koncertom towarzyszył wernisaż oraz malarstwo plenerowe uczennicy ZPSP im. W. Gersona w Warszawie Emilii Kudarewko.
Pojechaliśmy do Czarnolasu. Poprosiliśmy profesora Edwarda Wolanin, dyrektora artystycznego oraz Natalię Wolanin, prezesa Fundacji Rzeka EN o wywiad dla naszego portalu o odbytym Czarnoleskim Festiwalu Sztuk oraz Mistrzowskich Warsztatach Pianistycznych.
Zwróciliśmy się również do Pani Marii Jaskot, dyrektora Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie o podsumowanie 9 dniowego I Czarnoleskiego Festiwalu Sztuk.
-Było to dla Nas fantastyczne dziewięć dni przygody w muzyką kameralną w mistrzowskim wydaniu. Festiwal zaskoczył niezwykle dobrze przygotowanym repertuarem programowo-artystycznym. Przekrój muzycznych form, bardzo różnorodny, od muzyki renesansowej, barokowej, romantycznej, aż po współczesną powiedziała Pani Maria Jaskot.
-Festiwal, rozpoczął się 06 lipca koncertem chopinowskim, w wykonaniu profesora Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie Edwarda Wolanina, utytułowanego mistrza fortepianu. Kolejne dni to również koncerty kameralne, także z udziałem solistów, którzy wzruszyli publiczność wykonaniem pieśni ze śpiewnika polskiego, między innymi Karola Szymanowskiego, Jana Maklakiewicza czy Mieczysława Karłowicza. mówiła Pani Maria.
-Koncerty odbywały się na terenie naszego Muzeum każdego dnia o godz. 17.00, większość w dziewiętnastowiecznej kaplicy Jabłonowskich, która okazała się wymarzoną przestrzenią dla prezentacji muzyki dawnej powiedziała Pani dyrektor, dodając-Wystąpił miedzy innymi zespół „Okulnikus Ensambl”, dzięki wykorzystaniu instrumentów historycznych, muzycy przenieśli atmosferę i brzmienia muzyczne dawnych epok, wykonując również dzieła szesnastowiecznych kompozytorów weneckich, których kompozycje z powodzeniem mógł znać mistrz Jan Kochanowski. Sentencją Festiwalu była myśl „Czerpiąc ze źródeł” nie zabrakło muzyki źródeł… Wystąpił ludowy zespół śpiewaczy oraz kapela ludowa. Organizatorzy zadbali o literacką stronę Festiwalu, włączając w program muzyczny arcydzieła poezji Jana Kochanowskiego, które interpretowali i odczytywali uczestnicy warsztatów wraz z mistrzami.
-Odwiedzający Muzeum Jana Kochanowskiego w czasie trwania festiwalu mieli niezwykłą okazją aby wzbogacić swój pobyt w ukochanym Czarnolesie Mistrza Jana muzyką mistrzów kameralistyki zakończyła Pani Maria Jaskot, dyrektor Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie.
Używamy cookies, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz określić warunki przechowywania, dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcejzamknij